Świnoujście i Międzywodzie

Świnoujście czy Międzywodzie – oto jest pytanie

Jeszcze w ubiegłym roku w Darłówku postanowiliśmy że turnus w 2019 roku spędzimy w Świnoujściu. Byliśmy tam prawie 10 lat temu i wspominamy ten wyjazd miło, więc warto było go powtórzyć. W styczniu na zebraniu informacyjnym na turnus do Świnoujścia zgłosiło się ponad 40 osób. Niestety w ośrodku, który oferował 14 dniowy pobyt za cenę skierowania  w granicach naszych finansowych możliwości było tylko 28 miejsc.  Paweł stanął przed dylematem, jak rozwiązać ten problem,  tak by nikt nie poczuł się odrzucony. Wtedy przypomniał sobie o Międzywodziu, miejscowości którą również miło wspominamy, a która leży  niedaleko od Świnoujścia i jest  w niej sympatyczny  i niezbyt drogi ośrodek „W sosnowym lesie” Tam mogliśmy pojechać wszyscy, ale większość uparła się na ten renomowany kurort, I tak podzieliliśmy się na dwie grupy. Za 18 osobową grupę, w tym troje dzieci, która wybrała Międzywodzie odpowiedzialną była Lidka, a pozostałych pod swe opiekuńcze skrzydła wzięli Paweł i Kasia. Obie grupy były bardzo zadowolone ze swych wyborów. Pogoda nam dopisała. Cała Polska narzekała na upały, a my spacerowaliśmy po plaży chłodzeni orzeźwiającym wiaterkiem. Wieczorami spotykaliśmy się przy piwku lub winku i dyskutowaliśmy. Obie grupy spotkały się na wspólnej wycieczce do tzw. Podziemnego Miasta na wyspie Wolin, którego tajemnica przez lata była pilnie strzeżona. Podziemne miasto to obiekt militarny  w którym sieć  podziemnych korytarzy łączących kilka wielkich schronów ukrytych pod nadmorskimi wydmami. Grupa z Międzywodzia odwiedziła grupę „świnoujską” Wspólnie pospacerowaliśmy po promenadzie i po plaży, obowiązkowo wypiliśmy piwko w ośrodkowej kawiarence i rozstaliśmy się. Grupa z Międzywodzia stwierdziła, że Świnoujście z pewnością jest renomowanym kurortem, ale, jest hałaśliwe, zatłoczone i rozkopane. Lepiej wypoczywa się w „Sosnowym Lesie”. Kiedy wróciliśmy do Poznania upały się skończyły. Czyż byłby to już koniec lata?

Wyjazdy zorganizowała i częściowo dofinansowała Fundacja "Razem na szlaku"